Najnowszy wpis

dude.pl na Facebooku

Blog

Reklama w Google

piątek, 16 lipiec 2010 Dodał: Artur

Czy warto reklamować się w Google Adwords?

Odpowiedź dla wielu z nas jest jedna: TAK. I ona jak najbardziej słuszna. Obecnie prawie każda firma, która chce zaistnieć w Internecie zaczyna od Google (część zaczyna jeszcze na Allegro). Google jest absolutnym monopolistą jeśli chodzi o wyszukiwarki internetowe w Polsce. Szacuje się, że jest to już nawet 98%. Liczba ta wynika z dużej sieci partnerskiej, która korzysta z Google dla wyszukiwań internetu (Onet, Interia, Gazeta itp).

Różne badana podają także, że dziennie Polacy wysyłają 46 milionów zapytań do Google.

Ponadto atrakcyjne modele rozliczeń, czyli płatność tylko za kliknięcia, powodują, że linki sponsorowane w Google są najczęściej, obok pozycjonowania, wybieraną formą reklamy internetowej.

Reklama w Google Adwords pod pełną kontrolą

Największą zaletą reklamy w Google, jest możliwość optymalnego inwestowania w kampanie Adwords. W przeciwieństwie po pozycjonowania, reklam bannerówych, displayowych i innych - Google Adwords można w każdej chwili zawiesić, wznowić, zmieniać budżet, słowa kluczowe, zasięg, stawki za kliknięcie i wiele innych.
Ponadto dzięki zaawansowanym statystykom Google Analytics nasze kampanie Adwords, ale też pozycjonowanie jest doskonale mierzalne i pozwala bardzo precyzyjnie określać zwrot z inwestycji.

Jeżeli w dalszym ciągu nie jesteś przekonany o tym, że reklama w Google Adwords jest wysoce skuteczna skorzystaj z naszej promocji o otrzymaj kupon Adwords na próbną kampanię.

Optymalizacja ważnym czynnikiem w ustalaniu pozycji w Google

poniedziałek, 15 marzec 2010 Dodał: Artur

Według wielu specjalistów w pozycjonowaniu stron najważniejszym czynnikiem decydującym o pozycji stron w wynikach organicznych wyszukiwania są linki z witryn zewnętrznych prowadzących do naszych stron.
Należy jednak pamiętać, że SEO to nie tylko linki, ale również optymalizacja wewnętrzna witryn internetowych.

Bardzo łatwo można zmierzyć strony konkurencyjne oraz liczby linków prowadzących do danych stron. Kiedy liczba linków do naszej strony jest znacznie większa niż w przypadku konkurencji, a jednak zajmujemy niższe pozycje w Google, to warto zastanowić się na innymi czynnikami mogącymi wpłynąć na kolejność stron na dane zapytania do Google.

Długi ogon sprzyja optymalizacji

wtorek, 09 luty 2010 Dodał: Artur

Jak wiadomo długi ogon słów kluczowych, czyli bardzo wiele kluczowych fraz niszowych, które mogą być zapytaniami do Google to szansa na zdobycie bardzo mocno sprecyzowanych użytkowników na naszą stronę internetową.

Co prawda w długim ogonie nie należy upatrywać dużego ruchu, ale z kolei pojedyncze wejścia z długiego ogona mogą być bardzo cenne.

W przypadku, kiedy zapytanie do Google zawiera ok. 4-6 słów, użytkownik oczekuje bardzo małej liczby wyświetlanych wyników, ale bardzo dokładnego rezultatu i zwracania najlepszych jakościowo wyników. Dzięki temu, im bardziej dana podstrona będzie bogato wyposażona z frazy z długiego ogona, tym bardziej można liczyć na kilka bardzo dobrych wejść na naszą stronę.

Podczas kompletowania listy wyrażeń długiego ogona należy pamiętać o dokładnej selekcji fraz oraz o wypełnieniu treści strony wyrażeniami kilkuwyrazowymi. Długi ogon powinien zawierać się w adresie URL oraz w tytule strony.
Warto później zadbać o kilka naturalnych linków zewnętrznych prowadzących do danej podstrony, aby umocnić jej pozycję na dane frazy z długiego ogona.

Jak osiągnąć wynik jakości 10/10 w Google Adwords

środa, 13 styczeń 2010 Dodał: Artur

Wysoki wynik jakości reklam w Google Adwords powoduje wyświetlanie reklam na wyższej pozycji przy jednoczesnym niższym koszcie za kliknięcie.

Quality Score jaki może osiągnąć dana reklama na dane słowo kluczowe mieści się w przedziale o 1 do 10. Zatem wynik jakości 10/10 jest najlepszym możliwym do osiągnięcia wynikiem i wystawcy reklam dążą do jego osiągnięcia.

Istnieje kilka sprawdzonych czynników decydujących o tym, że nasze linki sponsorowane znajdą się wyżej od innych reklam przy tej samej stawce za kliknięcie:

  • CTR - wynik jakości opiera się w dużym stopniu o współczynnik klikalności w naszą reklamę. Jest to wynik oparty o historię konta. Mówi się o tym, że CTR na poziomie 20% i wyższym bardzo dobrze wpływa na podwyższenie wyniku jakości.
  • Dokładne dopasowanie słów kluczowych - w przeciwieństwie do dopasowań przybliżonych, jest znacznie bardziej dokładniejsze, a tym samym lepiej odzwierciedla nasz link sponsorowany
  • Słowo kluczowe w tytule strony oraz w meta tagach: keyword i description, dosyć istotne jest aby słowo z zapytania pojawiło się w meta tagach możliwie na samym początku
  • Słowa kluczowe w kampanii pogrupowane w grupy reklam
  • Słowo kluczowe pojawiające się lub nie pojawiające się w tekście strony (co do tego punktu są kontrowersje oraz różne wyniki i warto przetestować układ, kiedy słowo kluczowe nie pojawia w treści strony)
  • Tematyczna strona "landing page", ściśle związana z tematyką strony oraz słowem kluczowym

Możliwe jest również otrzymanie wyniku jakości dla nowych kampanii, jednakże jest to znacznie trudniejsze ze względu na brak historii, a tym samym brak wskaźnika CTR, od którego w dużym stopniu zależy wynik jakości.
W przypadku nowych kont wynik na poziomie 8/10 lub 9/10 jest doskonałym rezultatem. W przypadku wyników gorszych, oznaczanych przez Google Adwords jako OK. (od 5-7), można poprzez odpowiednią optymalizację treści reklamy, dopasowań oraz słów kluczowych na stronie podnieść Quality Score do poziomy GREAT czyli przynajmniej 8/10.

Optymalizacja stron internetowych

piątek, 01 styczeń 2010 Dodał: Artur

Optymalizacja stron od zawsze w Google miało duże znaczenie. Wielu pozycjonerów stron internetowych bagatelizuje do dziś wartość optymalizacji strony w ustalaniu rankingu naturalnych wyników wyszukiwania. Oprócz linków prowadzących z zewnętrznych stron do strony docelowej, odpowiednia optymalizacja jest najistotniejszym czynnikiem warunkującym sukces w Google.

Optymalizację stron nie przeprowadza się jedynie w celu uzyskiwania lepszych wyników w Google, aczkolwiek jest to czynnik najbardziej namacalny. Optymalizacja to również zmniejszenie objętości kodu strony, a co za tym idzie szybsze jej ładowania, mniejsze zużycie transferu oraz poprawa użyteczności i dostępności stron internetowych.