O AdWords
Reklama w Google AdWords, nazywana często linkami sponsorowanymi, jest formą reklamy online pozwalającą bardzo szybko, precyzyjnie i skutecznie reklamować się w wynikach wyszukiwania. Linki sponsorowane wyświetlane są nad lub po prawej stronie naturalnych wyników, w ich bezpośrednim sąsiedztwie i są z reguły bardzo dobrze dopasowane do zapytania wpisywanego przez potencjalnego klienta.
W ten sposób linki sponsorowane docierają wyłącznie do osób zainteresowanych naszą ofertą. Dodatkowo reklama w systemie AdWords może wyświetlać się tylko w wybranych porach dnia np. w godzinach pracy biura lub call center. System AdWords może kierować reklamę tylko na użytkowników znajdujących się w określonym obszarze geograficznym np. reklama pizzerii w Warszawie może być wyświetlana tylko osobom aktualnie znajdującym się na terenie miasta Warszawy.
Ponadto w systemie Google AdWords reklamodawca nie płaci za wyświetlenia reklamy, ale tylko za kliknięcia, czyli za skierowanie potencjalnego klienta na stronę docelową. W ten sposób kampanie reklamowe AdWords należą do najefektywniejszych i najtańszych form reklamy online.
Reklama w AdWords pozwala uzyskać natychmiastowy efekt. Już tego samego dnia od uruchomienia konta AdWords, reklamy zaczynają wyświetlać się klientom. Żadna inna forma reklamy nie działa tak szybko.
Kolejnymi zaletami systemu AdWords jest możliwość elastycznego, dowolnego zarządzania budżetem dziennym oraz stawkami jakie jesteśmy skłonni zapłacić za kliknięcie.
Wszystko jest dokładnie mierzone poprzez zaawansowany zestaw narzędzi analitycznych mogących skutecznie śledzić konwersje i źródła kliknięć, co jest niezwykle istotne podczas codziennej pracy przy optymizacji konta.