O pozycjonowaniu stron
Optymalizacja i pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarkach (z ang. SEO czyli Search Engine Optimization), to działania mające na celu umieszczenie witryny na najwyższych pozycjach w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Innymi słowy pozycjonowanie to strategia marketingowa pomagająca w zdobywaniu nowych użytkowników czy klientów z ruchu organicznego. Widoczność witryny w wyszukiwarkach jest bardzo dobrze obierana przez odwiedzających, wpływa na budowanie marki oraz cechuje się wysokim współczynnikiem konwersji.
Z technicznego punktu widzenia SEO należy podzielić na działania onsite i offsite. Onsite, czyli optymalizacja, polega na odpowiednim dostosowaniu strony, struktury linków i linkowania wewnętrznego tak, aby witryna była dobrze indeksowana przez roboty wyszukiwarek. Działania offsite to w główniej mierze budowanie link popularity i tworzenie zaplecza zawierającego ciekawe i przydatne treści związane z tematyką pozycjonowanej strony.
Pozycjonowanie cechuje się trwałymi i stabilnymi efektami, które mogą utrzymywać się przez wiele miesięcy.
Korzyści płynące z pozycjonowania
- większa liczba odwiedzin i wzrost popularności strony
- dotarcie do wartościowych użytkowników zainteresowanych oferowanymi produktami lub usługami
- relatywnie niskie koszty w stosunku do innych form reklamy internetowej
- długotrwały efekt i stabilne wyniki
- duży zasięg – reklama dociera do użytkowników z całego kraju o każdej porze, zawsze kiedy wykonują zapytanie do wyszukiwarki
- wysoki współczynnik konwersji ze względu na dokładne dopasowanie reklamy do potrzeb klienta
- budowanie reputacji i wizerunku marki w internecie – wyniki wyszkiwania są obdarzone dużym zaufaniem przez użytkowników
- zwiększona użyteczność witryny – użytkownicy kierowani są z wyszukiwarki wprost na najlepsze podstrony adekwatne do zapytania, tym samym skracając do minimum czas potrzebny na dotarcie do pożądanych informacji
Pozycjonowanie przyciąga wartościowych użytkowników
Dzięki promocji w naturalnych wynikach wyszukiwania, witrynę internetową odwiedzają użytkownicy świadomie poszukujące danej informacji, produktu lub usługi. Pozycjonowana strona jest postrzegana jako naturalne i wiarygodne źródło informacji, co w dużym stopniu przekłada się na zaufanie i lojalność użytkowników.