Czy optymalizacja stron jest niezbędna?
Nie. Część firm zajmujących się projektowaniem stron internetowych wykonuje jej optymalizację już na etapie projektowania. Tak przeprowadzona optymalizacja jest najbardziej efektywna i skuteczna, ponieważ nie jest w żaden sposób ograniczona przez skrypt strony internetowej.
To nie oznacza jednak, że źle napisana strona jest skazana na niepowodzenie. Odpowiednio przeprowadzona optymalizacja, która zapewni nie tylko lepszą strukturę i budowę kodu oraz wartość strony względem Google, pomoże również użytkownikowi strony w poruszaniu się po niej i łatwym nawigowaniu. W tym celu tworzona jest struktura linkowania wewnętrznego oraz dodatkowe elementy ułatwiające nawigację.
Optymalizacja daje wymierne korzyści
Jednym z głównych czynników, dla których właściciele stron decydują się na optymalizację, jest lepsze rankingowanie strony w Google oraz wyższe pozycje na hasła kluczowe. Dodatkowo semantyczna budowa kodu strony pozwala na wyświetlanie strony w przeglądarkach tekstowych, często spotykanych w telefonach komórkowych.
Optymalizacja daje również lepszą organizację linków oraz strukturę treści na stronie, dzięki czemu użytkownik będzie dłużej i chętniej przebywał na stronie, co bezpośrednio przełoży się na wzrost liczby konwersji.
W końcu optymalizacja stron to mniejsze koszty związane z utrzymywaniem serwerów wirtualnych, związanych z mniejszą ilością kodu, szybsze ładowanie się stron internetowych oraz większa swoboda oraz łatwość edycji treści.