Analityka internetowa
Tylko działania podejmowane na podstawie solidnych danych są gwarantem trafnych zmian podejmowanych w kampaniach reklamowych.
W biznesie, a zwłaszcza w kampaniach reklamowych online, nie ma miejsca na przypuszczenia i zgadywanie. Decyzje inwestycyjne powinny wynikać wprost z danych, porównań, analiz i przeprowadzanych testów. Dlatego analityka internetowa jest w stanie zapewnić podejmowanie trafnych decyzji.
Narzędzia analityczne jakimi dysponujemy obecnie, pozwalają nie tylko analizować źródła i jakość ruchu, ale również za ich pomocą możemy badać użyteczność serwisu oraz wskazać miejsca wymagające zmian bądź optymalizacji.
Dzięki analityce internetowej możemy optymalizować:
- kampanie reklamowe w wyszukiwarkach, zarówno płatne kampanie linków sponsorowanych jak i pozycjonowanie
- źródła pozyskiwania ruchu do witryny internetowej (social media, mailing)
- strony docelowe, które są ważnym elementem witryny i to z nimi w pierwszej kolejności mają styczność użytkownicy
- procesy prowadzące do konwersji – np. dokonanie zakupu w sklepie online, rejestracja nowych użytkowników, wysłanie formularza kontaktowego itp.
- proces ponownego aktywowania użytkownika – np. ponowny zakup czy skorzystanie z dodatkowej oferty
Dokłada analiza zachowań użytkowników pozwala optymalizować ścieżki prowadzące do konwersji. Analityka internetowa to nie statystyka, to zawansowane badania prowadzące do odpowiednich wniosków i podejmowania trafnych decyzji biznesowych.