Według wielu specjalistów w pozycjonowaniu stron najważniejszym czynnikiem decydującym o pozycji stron w wynikach organicznych wyszukiwania są linki z witryn zewnętrznych prowadzących do naszych stron.
Należy jednak pamiętać, że SEO to nie tylko linki, ale również optymalizacja wewnętrzna witryn internetowych.
Bardzo łatwo można zmierzyć strony konkurencyjne oraz liczby linków prowadzących do danych stron. Kiedy liczba linków do naszej strony jest znacznie większa niż w przypadku konkurencji, a jednak zajmujemy niższe pozycje w Google, to warto zastanowić się na innymi czynnikami mogącymi wpłynąć na kolejność stron na dane zapytania do Google.
Dodatkowe elementy na które warto zwracać uwagę w SEO:
- tytuły stron
- linki wewnętrzne
- nagłówki h1, h2, h3
- treść strony
- dokładne opisywanie obrazków za pomocą atrybutu ALT
Powyższe czynniki mogą być decydujące, kiedy linki zewnętrze do strony nie są wystarczające. To dzięki bardzo dobrej treści użytkownicy dłużej pozostają na stronie, co przekład się na niższy współczynnik bounce rate, czyli wskaźnik porzuceń strony.
Warto zadbać o prawidłowe linkowanie wewnętrzne, dobry kontent oraz prawidłową strukturę treści. Pozycjonowanie to nie tylko linki i odpowiednia optymalizacja może wspomóc pozycjonowanie linkami.