Najnowszy wpis

dude.pl na Facebooku

Blog

Raporty niestandardowe w narzędziu Google Analitycs

wtorek, 27 listopad 2012 Dodał:  Artur

Google Analytics jest jednym z najlepszych i najbardziej rozwiniętych narzędzi analitycznych, którego celem jest mierzenie i analizowanie ruchu internetowego.
Dzięki dużej precyzji i dobrze skonstruowanych raportach standardowych, możemy w łatwy i przejrzysty sposób odnaleźć bardzo wiele podstawowych danych.
Za pomocą raportów standardowych możemy mierzyć ruch płatny i bezpłatny, a po odpowiednim skonfigurowaniu cele i transakcje e-commerce, a nawet ścieżki wielokanałowe.

Jednakże jeśli potrzebujemy dokładnie wydzielonych danych, bardzo przydatne okazują się raporty niestandardowe. Z ich pomocą możemy równie szybko i precyzyjnie analizować tylko interesujące nas dane, których zestaw będzie zapisany i do których będzie można wracać w przyszłości.

Szybka segmentacja danych to lepszy wgląd do raportów potrzebnych w celu analizy danego zagadnienia lub lepsza prezentacja informacji osobom odpowiedzialnym za promocję, optymalizację czy kadrze zarządzającej.

Dzięki raportom niestandardowym możemy podejmować decyzje strategiczne

  • W jakie działania marketingowe inwestować, gdzie alokować więcej środków - Za pomocą raportów niestandardowych precyzyjniej określimy źródła wartościowego ruchu.
  • Kiedy się reklamować – Możemy dokładnie określać w jakich porach dnia, czy w jakie dni tygodnia, użytkownicy najczęściej dokonują konwersji. Dzięki temu możemy np.: kierować linki sponsorowane w kampanii AdWords z większym natężeniem w godzinach popołudniowych tylko w poniedziałki i wtorki.
  • Jakie produkty promować i na jakie słowa kluczowe kierować reklamy – w Google Analytics możemy wydzielić jakie słowa kluczowe przynoszą największe przychody, gdzie mamy największy współczynnik konwersji. Również w ten sposób możemy segmentować dane, czyli podzielić słowa kluczowe na brand, long tail, źródła itp.
  • Widok raportu niestandardowego w Analytics

    Przykład poniżej pokazuje jak czytelnie może wyglądać raport niestandardowy z danymi transakcji i przychodów z poszczególnych źródeł marketingowych.

    raport niestandardowy w Google Analytics

    Bardzo ciekawą opcją jest możliwość udostępniania raportów niestandardowych, dzięki czemu utworzona przez nas konfiguracja raportu może być przeglądana przez innych użytkowników.

    Raporty niestandardowe to zatem zestawienie danych w Google Analytics, które umożliwiają dokładne i precyzyjne zbadanie wartości źródeł ruchu, poszczególnych kampanii reklamowych, słów kluczowych czy tekstów reklamowych w AdWords. Raporty niestandardowe warto tworzyć przede wszystkim w oparciu cele biznesowe i marketingowe.