Dzięki raportom niestandardowym możemy podejmować decyzje strategiczne
- W jakie działania marketingowe inwestować, gdzie alokować więcej środków - Za pomocą raportów niestandardowych precyzyjniej określimy źródła wartościowego ruchu.
- Kiedy się reklamować – Możemy dokładnie określać w jakich porach dnia, czy w jakie dni tygodnia, użytkownicy najczęściej dokonują konwersji. Dzięki temu możemy np.: kierować linki sponsorowane w kampanii AdWords z większym natężeniem w godzinach popołudniowych tylko w poniedziałki i wtorki.
- Jakie produkty promować i na jakie słowa kluczowe kierować reklamy – w Google Analytics możemy wydzielić jakie słowa kluczowe przynoszą największe przychody, gdzie mamy największy współczynnik konwersji. Również w ten sposób możemy segmentować dane, czyli podzielić słowa kluczowe na brand, long tail, źródła itp.
Widok raportu niestandardowego w Analytics
Przykład poniżej pokazuje jak czytelnie może wyglądać raport niestandardowy z danymi transakcji i przychodów z poszczególnych źródeł marketingowych.
Bardzo ciekawą opcją jest możliwość udostępniania raportów niestandardowych, dzięki czemu utworzona przez nas konfiguracja raportu może być przeglądana przez innych użytkowników.
Raporty niestandardowe to zatem zestawienie danych w Google Analytics, które umożliwiają dokładne i precyzyjne zbadanie wartości źródeł ruchu, poszczególnych kampanii reklamowych, słów kluczowych czy tekstów reklamowych w AdWords. Raporty niestandardowe warto tworzyć przede wszystkim w oparciu cele biznesowe i marketingowe.