Najnowszy wpis

dude.pl na Facebooku

Blog

Pozycjonowanie czy linki sponsorowane

piątek, 16 lipiec 2010 Dodał:  Artur

Wpisując zapytania do wyszukiwarki Google, otrzymujemy zawsze dwa typy wyników. Pierwsze to wyniki organiczne, nazywane także naturalnymi. Jak wiadomo te wyniki dla popularnych fraz nie są naturalne, lecz ich pozycje wynikają z procesu jakim jest pozycjonowanie stron internetowych. To właśnie dzięki pozycjonowaniu witryny internetowe znajdują się na najwyższych pozycjach na określone zapytania.
Drugim typem wyników są linki sponsorowane dopasowane tematycznie do zapytania kierowanego do wyszukiwarki. Linki z boksów reklamowych są płatne i pozycje poszczególnych jednostek reklamowych zależą od stawki za kliknięcie oraz kilku innych czynników jak wynik jakości itp.

Pozycjonowanie

Stosując pozycjonowanie wspomagane optymalizacją można osiągnąć bardzo dobre wyniki na popularne i bardzo trudne frazy. Pozwoli to na generowanie dużego ruchu stosunkowo niewielkim kosztem. Przy pozycjonowaniu należy jednak liczyć się z ryzykiem nieosiągnęcia pozycji, spadkami pozycji, malejącym zainteresowaniem danym hasłem kluczowym itp. Niemniej jednak wciąż jest to najtańsza i najbardziej skuteczna forma reklamy.

Linki sponsorowane

Linki sponsorowane z kolei pozwolą na natychmiastowe rozpoczęcie kampanii reklamowej i praktycznie w kilka chwil od uruchomienia linków, nasza reklama będzie widoczna w Google. Ponadto kampania PPC ma taką zaletę, że można ją w każdej chwili wstrzymywać, uruchamiać, zmieniać budżet, słowa kluczowe itp. Elastyczność w zarządzaniu linkami sponsorowanymi jest nieporównywalnie większa niż w przypadku pozycjonowania. Wadą kampanii PPC jest większy koszt niż w przypadku pozycjonowania i nawet najlepiej zoptymalizowane kampanie są znacznie droższe. Jednakże kampanie Adwords to obok pozycjonowania jedna z najtańszych form reklamy.

Najlepszym wyjściem wydaje się być uruchomienie zarówno linków płatnych jak i pozycjonowania. Dzięki SEM, czyli SEO (pozycjonowanie) oraz PPC (linki sponsorowane) dotrzemy do najszerszego grona użytkowników. Pozycjonowanie słów najbardziej popularnych i najdroższych oraz optymalizacja dlugiego ogona w połączeniu z linkami sponsorowanymi na wiele średnio obleganych fraz pozwolą na najbardziej efektywną promocję naszej strony, produktów czy usług w wyszukiwarkach.