Korzyści ze stosowania efektu surround
- znaczący wzrost CTR – zdecydowanie większa szansa na kliknięcie użytkownika i przejście na stronę docelową. Ponadto za pomocą linków sponsorowanych można użyć innego przekazu marketingowego tym samym zabezpieczając się przed zagrożeniem, że pierwszy przekaz będzie niewłaściwy
- wzrost świadomości marki – dzięki widoczności w wynikach organicznych oraz w linkach sponsorowanych marka staje się coraz bardziej rozpoznawalna i wartościowa dla potencjalnego klienta
- zajęcie większego obszaru na stronie wyników wyszukiwania – zajęty większa przestrzeń oznacza mniej miejsca dla działań firm konkurencyjnych
Dodatkowy zysk jaki daje efektu surround
Wg publikacji MarketingSherpa Inc z 2004r zatytułowanej “IT Marketing Metrics Guide”, efekt surround pozwala na osiągnięcie ponadprzeciętnych wyników klikalności. Jeśli linki sponsorowane dają szansę na 10 na 100 kliknięć, a wyniki organiczne to szansa 20 na 100 kliknięć, to połączenie obu działań pozwoli osiągnąć łącznie nie 30, a nawet 60 na 100 kliknięć.
Jednoczesna widoczność w wynikach naturalnych oraz w linkach sponsorowanych to ciągła obecność produktu lub marki w wyszukiwarce która gwarantuje zauważalność, a tym samym wzrost rozpoznawalności. Ponadto możliwość wypozycjonowania w wynikach naturalnych innych stron o wysokiej wartości marketingowej jakim jest np. firmowy profil na Facebooku, daje dodatkowe możliwości osiągnięcia pozycji wizerunkowej.
Dlaczego osiągnięcie efektu surround jest takie ważne?
Prezentacja przez Google dwukrotnie na, a nawet trzykrotnie tej samej marki, oznacza budowanie zaufania, przez to wynik widoczny w wyszukiwarce staje się bardziej wiarygodny i oznacza dla użytkownika najbardziej adekwatny wynik do ich zapytania.