Najnowszy wpis

dude.pl na Facebooku

Blog

Efekt surround

sobota, 11 maj 2013 Dodał:  Artur

Efekt surround jest to efekt synergii powstały z połączenia kilku działań, np. równocześnie pozycjonowanie w wynikach organicznych oraz aktywne linki sponsorowane w Google AdWords.

Obecność jednocześnie w wynikach wyszukiwania jak i w linkach sponsorowanych zdecydowanie zwiększa szansę na to, że dana strona nie zostanie pominięta. Dzięki temu zdecydowanie wzrasta CTR i dociera się do zdecydowanie większej liczby potencjalnych klientów.

Efekt surround można uzyskać nie tylko poprzez połączenie działań SEO i PPC. Podobny efekt można osiągnąć kumulując działania SEO, np. pozycjonowanie strony produktowej oraz strony korporacyjnej na to samo hasło. Można również pójść o krok dalej i uruchomić pozycjonowanie fanpage, czyli firmowej strony na Facebooku.

Korzyści ze stosowania efektu surround

  • znaczący wzrost CTR – zdecydowanie większa szansa na kliknięcie użytkownika i przejście na stronę docelową. Ponadto za pomocą linków sponsorowanych można użyć innego przekazu marketingowego tym samym zabezpieczając się przed zagrożeniem, że pierwszy przekaz będzie niewłaściwy
  • wzrost świadomości marki – dzięki widoczności w wynikach organicznych oraz w linkach sponsorowanych marka staje się coraz bardziej rozpoznawalna i wartościowa dla potencjalnego klienta
  • zajęcie większego obszaru na stronie wyników wyszukiwania – zajęty większa przestrzeń oznacza mniej miejsca dla działań firm konkurencyjnych

Dodatkowy zysk jaki daje efektu surround

Wg publikacji MarketingSherpa Inc z 2004r zatytułowanej “IT Marketing Metrics Guide”, efekt surround pozwala na osiągnięcie ponadprzeciętnych wyników klikalności. Jeśli linki sponsorowane dają szansę na 10 na 100 kliknięć, a wyniki organiczne to szansa 20 na 100 kliknięć, to połączenie obu działań pozwoli osiągnąć łącznie nie 30, a nawet 60 na 100 kliknięć.

Jednoczesna widoczność w wynikach naturalnych oraz w linkach sponsorowanych to ciągła obecność produktu lub marki w wyszukiwarce która gwarantuje zauważalność, a tym samym wzrost rozpoznawalności. Ponadto możliwość wypozycjonowania w wynikach naturalnych innych stron o wysokiej wartości marketingowej jakim jest np. firmowy profil na Facebooku, daje dodatkowe możliwości osiągnięcia pozycji wizerunkowej.

Dlaczego osiągnięcie efektu surround jest takie ważne?

Prezentacja przez Google dwukrotnie na, a nawet trzykrotnie tej samej marki, oznacza budowanie zaufania, przez to wynik widoczny w wyszukiwarce staje się bardziej wiarygodny i oznacza dla użytkownika najbardziej adekwatny wynik do ich zapytania.