Najnowszy wpis

dude.pl na Facebooku

Blog

Rejestr połączeń telefonicznych w Google AdWords

czwartek, 15 grudzień 2016 Dodał: Artur

Śledzenie konwersji telefonicznych w Google AdWords, to funkcja dostępna od kilku miesięcy również w Polsce. Za jej pomocą mamy możliwość zmierzenia czy kampanie Google AdWords są skuteczne w kontekście połączeń telefonicznych.

Rejetr połączeń AdWords

Efekt surround

sobota, 11 maj 2013 Dodał: Artur

Efekt surround jest to efekt synergii powstały z połączenia kilku działań, np. równocześnie pozycjonowanie w wynikach organicznych oraz aktywne linki sponsorowane w Google AdWords.

Obecność jednocześnie w wynikach wyszukiwania jak i w linkach sponsorowanych zdecydowanie zwiększa szansę na to, że dana strona nie zostanie pominięta. Dzięki temu zdecydowanie wzrasta CTR i dociera się do zdecydowanie większej liczby potencjalnych klientów.

Efekt surround można uzyskać nie tylko poprzez połączenie działań SEO i PPC. Podobny efekt można osiągnąć kumulując działania SEO, np. pozycjonowanie strony produktowej oraz strony korporacyjnej na to samo hasło. Można również pójść o krok dalej i uruchomić pozycjonowanie fanpage, czyli firmowej strony na Facebooku.

Raporty niestandardowe w narzędziu Google Analitycs

wtorek, 27 listopad 2012 Dodał: Artur

Google Analytics jest jednym z najlepszych i najbardziej rozwiniętych narzędzi analitycznych, którego celem jest mierzenie i analizowanie ruchu internetowego.
Dzięki dużej precyzji i dobrze skonstruowanych raportach standardowych, możemy w łatwy i przejrzysty sposób odnaleźć bardzo wiele podstawowych danych.
Za pomocą raportów standardowych możemy mierzyć ruch płatny i bezpłatny, a po odpowiednim skonfigurowaniu cele i transakcje e-commerce, a nawet ścieżki wielokanałowe.

Jednakże jeśli potrzebujemy dokładnie wydzielonych danych, bardzo przydatne okazują się raporty niestandardowe. Z ich pomocą możemy równie szybko i precyzyjnie analizować tylko interesujące nas dane, których zestaw będzie zapisany i do których będzie można wracać w przyszłości.

Szybka segmentacja danych to lepszy wgląd do raportów potrzebnych w celu analizy danego zagadnienia lub lepsza prezentacja informacji osobom odpowiedzialnym za promocję, optymalizację czy kadrze zarządzającej.

Jak podnieść współczynnik konwersji w witrynie internetowej

środa, 14 listopad 2012 Dodał: Artur

Każda witryna internetowa jest inna – ma odmienny układ, ścieżkę konwersji i różne cele marketingowe. Nie ma zatem stuprocentowych strategii optymalizacji współczynnika konwersji. Niemniej jednak można wyodrębnić elementy, które w dalszych testach przyniosą znacznie wzrosty współczynnika konwersji.

Współczynnik odrzuceń, czyli ile tracimy na samym początku

Wykonując optymalizację konwersji warto zacząć od przejrzenia podstawowego współczynnika, który jest monitorowany przez wszystkie narządzania analityczne – współczynnik odrzuceń. Jest to informacja, która mówi jak duży procent użytkowników opuszcza ją bez przejścia na dowolną inną podstronę.

Wysoki współczynnik odrzuceń może dać informacje o złym dopasowaniu przekazu reklamowego do zawartości strony docelowej lub złym dopasowaniu reklamy do grupy użytkowników.

Dla każdego użytkownika istotne jest otrzymanie odpowiedzi na jego pytanie i potrzeby. Dobry przekaz reklamowy może kierować użytkowników na słabe strony docelowe, co z pewnością przełoży się na wysoki % odrzuceń już na samym początku ścieżki konwersji.

Aby zwiększyć szanse na zatrzymanie użytkownika dłużej na stronie, musi on otrzymać na stronie docelowej (landing page) dokładnie to, o czym został poinformowany w przekazie reklamowym. Np: jeśli tekst reklamowy zawiera informacje o darmowej dostawie i szybkiej realizacji zamówienia, to na stronie docelowej powinna być wyeksponowana ta sama informacja. Użytkownik został przekonany do kliknięcia właśnie w reklamę z tą informacją i powinien być on zapewniony o dobrym wyborze. Im mniej informacji użytkownik musi znaleźć lub się domyślić, tym większa szansa że przejdzie dalej i będzie kontynuował proces konwersji.

Kto używa Google Analytics

niedziela, 15 lipiec 2012 Dodał: Artur

Usługa Google Analytics jest narzędziem nie tylko statystycznym, ale również jest podstawą analityki internetowej. Pozwala lepiej zrozumieć zachowania użytkowników, mierzyć transakcje e-commerce, ścieżki konwersji itp.

Można śmiało podstawić tezę, że Google Analitics jest obecnie najlepszym narzędziem statystycznym. Nic więc dziwnego, że jest to usługa bardzo popularna na całym świecie. Niedawno w3techs opublikowało bardzo ciekawą infografikę obrazującą jak dużym powodzeniem cieszy się ta usługa na całym świecie. Okazuje się, że ponad 55% wszystkich stron na całym świecie korzysta z Google Analytics i aż 81,5% wszystkich stron, które mają wdrożone narzędzia statystyczne, ma zainstalowany skrypt Analytics na swojej stronie.

Polacy (71,5%) plasują się powyżej średniej europejskiej, która wynosi 61,8%. Warto jednak zaznaczyć, że zdecydowanie wynik krajów europejskich zaniża Rosja (43,7%) oraz Niemcy (51,2%). Usługa Analytics największą popularnością cieszy się w Macedonii (83,3%), Serbii (81,6%) oraz na Litwie (81,5%).

Jeżeli chodzi o końcówki domen, to liderami są .travel, .coop, .jobs – z pewnością ze względu na fakt, że są to stosunkowo młode rozszerzenia.