Pozycjonowanie sklepów internetowych
Sklepy internetowe należą do tego typu stron, które większość ruchu pozyskują z wyszukiwarek. Dlatego pozycjonowanie sklepu internetowego bardzo często decyduje o obrotach i wielkości sprzedaży. Poprzez wzrost konkurencyjności w branży e-commerce, o sukcesie sklepu internetowego decydują wzmożone działania w obszarze marketingu internetowego.
Pozycjonowanie kilku ogólnych fraz kluczowych oraz linki sponsorowane w Google AdWords bardzo często są już niewystarczające. Dlatego też coraz więcej sklepów podejmuje działania polegające na szerszym pozycjonowaniu i wybiera tak zwane pozycjonowanie długiego ogona.
Pozycjonowanie sklepu internetowego – dlaczego warto?
Z roku na rok coraz więcej użytkowników wyszukuje produkty poprzez bardzo precyzyjne zapytania do wyszukiwarki Google. Jednocześnie widać tendencję odwrotną w przypadku zapytań ogólnych i mało szczegółowych. Pozycjonowanie kilku ogólnych fraz staje się mało efektywne i bardzo ogranicza potencjał sprzedażowy sklepu internetowego. Dlatego też pozycjonowanie sklepów internetowych, to coraz częściej pozycjonowanie szerokie, w którym pozycjonuje się cały sklep – wszystkie produkty i kategorie – na bardzo szczegółowe zapytania.
Dzięki pozycjonowaniu szerokiemu, do sklepu internetowego trafiają użytkownicy, którzy poszukują określonego produktu i przez to osiągane są wyższe współczynniki konwersji i lepsza sprzedaż niż w przypadku wejść bardzo ogólnych.
Pozycjonowanie sklepu internetowego to również korzystny sposób rozliczania efektów pozycjonowania, który polega na płatności w modelu za pozyskany ruch, a nie za osiągnięcie pozycji dla wybranych słów kluczowych, które pod względem ruchu mogłoby się okazać mało wartościowe.
Jak działamy w przypadku pozycjonowania sklepu internetowego?
- Określenie celów marketingowych, wybór produktów i kategorii do pozycjonowania – W pierwszym etapie określamy, czy sklep ma być pozycjonowany na wszystkie produkty czy tylko niektóre z wybranych kategorii
- Wstępna analiza sklepu internetowego – Badamy jakość optymalizacji sklepu względem SEO, profil linkowania itp.
- Analiza konkurencji – Analizujemy sklepy internetowe konkurencji pod względem strategii i technik pozycjonowania
- Optymalizacja sklepu internetowego – Dokonujemy szczegółowej optymalizacji celem lepszej indeksacji wszystkich podstron w sklepie internetowym
- Link building – opracowujemy i wdrażamy strategię linkowania sklepu internetowego
- Analiza efektów, udoskonalanie działań – Na tym etapie mierzymy efekty oraz wyodrębniamy obszar y wymagające dalszych wzmożonych działań
- Raportowanie – Wysyłamy do klienta raporty z przebiegu pozycjonowania
Dodatkowe korzyści z pozycjonowania sklepu
Dzięki widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania, rośnie zaufanie do danej marki. Klienci którzy odwiedzają sklep z naturalnych wyników są przeświadczeni o trafności wyboru i po przejściu do sklepu internetowego chętniej dokonują zakupu.
Ponadto nasi specjaliści, którzy posiadają duże doświadczenie w pozycjonowaniu sklepów, dzięki analizie serwisu oraz sklepów konkurencyjnych, doradzają jak zoptymalizować współczynnik konwersji oraz zapewniają szybki wzrost sprzedaży.