Jak wiadomo długi ogon słów kluczowych, czyli bardzo wiele kluczowych fraz niszowych, które mogą być zapytaniami do Google to szansa na zdobycie bardzo mocno sprecyzowanych użytkowników na naszą stronę internetową.
Co prawda w długim ogonie nie należy upatrywać dużego ruchu, ale z kolei pojedyncze wejścia z długiego ogona mogą być bardzo cenne.
W przypadku, kiedy zapytanie do Google zawiera ok. 4-6 słów, użytkownik oczekuje bardzo małej liczby wyświetlanych wyników, ale bardzo dokładnego rezultatu i zwracania najlepszych jakościowo wyników. Dzięki temu, im bardziej dana podstrona będzie bogato wyposażona z frazy z długiego ogona, tym bardziej można liczyć na kilka bardzo dobrych wejść na naszą stronę.
Podczas kompletowania listy wyrażeń długiego ogona należy pamiętać o dokładnej selekcji fraz oraz o wypełnieniu treści strony wyrażeniami kilkuwyrazowymi. Długi ogon powinien zawierać się w adresie URL oraz w tytule strony.
Warto później zadbać o kilka naturalnych linków zewnętrznych prowadzących do danej podstrony, aby umocnić jej pozycję na dane frazy z długiego ogona.