Czym jest mierzenie połączeń w AdWords?
Za pomocą niepowtarzalnego numeru Google i jego przypisaniu do reklam AdWords, możliwe jest rejestrowanie liczby połączeń telefonicznych. W reklamie nie jest pokazywany numer telefonu reklamodawcy, tylko unikalny numer Google. Dzwoniąc na ten numer następuje przekierowanie rozmowy na numer docelowy reklamowanej firmy. Numer do rejestrowania połączeń można ustawić zarówno jako rozszerzenie reklam jak również dla reklam „tylko połączenie”. Łącząc się z tym numerem, system AdWords zapisuje połączenie. Dane nt. połączeń można sprawdzić za pomocą „statystyk połączeń”. Na tej podstawie można określać skuteczność rozszerzenia połączeń.
Włączanie rejestru połączeń
W celu włączenia śledzenia konwersji telefonicznych należy dodać nowe rozszerzenie połączeń lub edytować istniejące rozszerzenie. Połączenia telefoniczne można zacząć raportować jako konwersje telefoniczne. Jest to pomocne w optymalizacji kampanii AWords.
Konwersje telefoniczne nie tylko w reklamie AdWords
Unikalny numer Google służący do mierzenia konwersji telefonicznych jest dostępny nie tylko z poziomu widoku reklamy AdWords. Jest również możliwość śledzenia połączeń telefonicznych w witrynie. Aby było to możliwe, należy umieścić dynamicznie generowany numer przekierowania Google, który będzie zastępował nasz firmowy numer. Od technicznej strony wymagane jest podpięcie nowego kodu konwersji oraz wdrożenia dodatkowego kodu JavaScript.
Mierzenie konwersji telefonicznych w witrynie mobilnej
Kolejną możliwością jest mierzenie konwersji poprzez kliknięcie na numer telefonu w witrynie mobilnej. W przypadku tego typu witryn nie ma potrzeby dodawania unikalnego numeru przekierowania Google. Wystarczające jest wdrożenie samego kodu konwersji.
Za i przeciw
Mogłoby się wydawać, że wreszcie dostępna możliwość mierzenia liczby połączeń telefonicznych z AdWords jest rewolucją dla firm, które pozyskują klientów głównie tą drogą komunikacji. Jednakże to rozwiązanie ma jedno bardzo podstawową wadę. Podmiana numeru telefonu może wprowadzać użytkowników w błąd. Numer telefonu nie jest przypisywany na zawsze, więc co sytuacji jeśli użytkownik zapisze sobie ten numer w swoim telefonie na stałe? Niemniej dla kampanii nie generujących leadów, kontakt telefoniczny użytkownika z reklamodawcą jest bardzo popularną formą komunikacji i możliwość zmierzenia skuteczności reklamy za pomocą rejestru połączeń, w niektórych przypadkach może stanowić źródło najcenniejszych danych oraz punkt wyjścia do dalszej optymalizacji kampanii.