Wpisy z kategorii: Marketing internetowy
Efekt surround
Efekt surround jest to efekt synergii powstały z połączenia kilku działań, np. równocześnie pozycjonowanie w wynikach organicznych oraz aktywne linki sponsorowane w Google AdWords.
Obecność jednocześnie w wynikach wyszukiwania jak i w linkach sponsorowanych zdecydowanie zwiększa szansę na to, że dana strona nie zostanie pominięta. Dzięki temu zdecydowanie wzrasta CTR i dociera się do zdecydowanie większej liczby potencjalnych klientów.
Efekt surround można uzyskać nie tylko poprzez połączenie działań SEO i PPC. Podobny efekt można osiągnąć kumulując działania SEO, np. pozycjonowanie strony produktowej oraz strony korporacyjnej na to samo hasło. Można również pójść o krok dalej i uruchomić pozycjonowanie fanpage, czyli firmowej strony na Facebooku.
Raporty niestandardowe w narzędziu Google Analitycs
Google Analytics jest jednym z najlepszych i najbardziej rozwiniętych narzędzi analitycznych, którego celem jest mierzenie i analizowanie ruchu internetowego.
Dzięki dużej precyzji i dobrze skonstruowanych raportach standardowych, możemy w łatwy i przejrzysty sposób odnaleźć bardzo wiele podstawowych danych.
Za pomocą raportów standardowych możemy mierzyć ruch płatny i bezpłatny, a po odpowiednim skonfigurowaniu cele i transakcje e-commerce, a nawet ścieżki wielokanałowe.
Jednakże jeśli potrzebujemy dokładnie wydzielonych danych, bardzo przydatne okazują się raporty niestandardowe. Z ich pomocą możemy równie szybko i precyzyjnie analizować tylko interesujące nas dane, których zestaw będzie zapisany i do których będzie można wracać w przyszłości.
Szybka segmentacja danych to lepszy wgląd do raportów potrzebnych w celu analizy danego zagadnienia lub lepsza prezentacja informacji osobom odpowiedzialnym za promocję, optymalizację czy kadrze zarządzającej.
Kto używa Google Analytics
Usługa Google Analytics jest narzędziem nie tylko statystycznym, ale również jest podstawą analityki internetowej. Pozwala lepiej zrozumieć zachowania użytkowników, mierzyć transakcje e-commerce, ścieżki konwersji itp.
Można śmiało podstawić tezę, że Google Analitics jest obecnie najlepszym narzędziem statystycznym. Nic więc dziwnego, że jest to usługa bardzo popularna na całym świecie. Niedawno w3techs opublikowało bardzo ciekawą infografikę obrazującą jak dużym powodzeniem cieszy się ta usługa na całym świecie. Okazuje się, że ponad 55% wszystkich stron na całym świecie korzysta z Google Analytics i aż 81,5% wszystkich stron, które mają wdrożone narzędzia statystyczne, ma zainstalowany skrypt Analytics na swojej stronie.
Polacy (71,5%) plasują się powyżej średniej europejskiej, która wynosi 61,8%. Warto jednak zaznaczyć, że zdecydowanie wynik krajów europejskich zaniża Rosja (43,7%) oraz Niemcy (51,2%). Usługa Analytics największą popularnością cieszy się w Macedonii (83,3%), Serbii (81,6%) oraz na Litwie (81,5%).
Jeżeli chodzi o końcówki domen, to liderami są .travel, .coop, .jobs – z pewnością ze względu na fakt, że są to stosunkowo młode rozszerzenia.
Pozycjonowanie czy linki sponsorowane
Wpisując zapytania do wyszukiwarki Google, otrzymujemy zawsze dwa typy wyników. Pierwsze to wyniki organiczne, nazywane także naturalnymi. Jak wiadomo te wyniki dla popularnych fraz nie są naturalne, lecz ich pozycje wynikają z procesu jakim jest pozycjonowanie stron internetowych. To właśnie dzięki pozycjonowaniu witryny internetowe znajdują się na najwyższych pozycjach na określone zapytania.
Drugim typem wyników są linki sponsorowane dopasowane tematycznie do zapytania kierowanego do wyszukiwarki. Linki z boksów reklamowych są płatne i pozycje poszczególnych jednostek reklamowych zależą od stawki za kliknięcie oraz kilku innych czynników jak wynik jakości itp.
Pozycjonowanie
Stosując pozycjonowanie wspomagane optymalizacją można osiągnąć bardzo dobre wyniki na popularne i bardzo trudne frazy. Pozwoli to na generowanie dużego ruchu stosunkowo niewielkim kosztem. Przy pozycjonowaniu należy jednak liczyć się z ryzykiem nieosiągnęcia pozycji, spadkami pozycji, malejącym zainteresowaniem danym hasłem kluczowym itp. Niemniej jednak wciąż jest to najtańsza i najbardziej skuteczna forma reklamy.
Linki sponsorowane
Linki sponsorowane z kolei pozwolą na natychmiastowe rozpoczęcie kampanii reklamowej i praktycznie w kilka chwil od uruchomienia linków, nasza reklama będzie widoczna w Google. Ponadto kampania PPC ma taką zaletę, że można ją w każdej chwili wstrzymywać, uruchamiać, zmieniać budżet, słowa kluczowe itp. Elastyczność w zarządzaniu linkami sponsorowanymi jest nieporównywalnie większa niż w przypadku pozycjonowania. Wadą kampanii PPC jest większy koszt niż w przypadku pozycjonowania i nawet najlepiej zoptymalizowane kampanie są znacznie droższe. Jednakże kampanie Adwords to obok pozycjonowania jedna z najtańszych form reklamy.
Najlepszym wyjściem wydaje się być uruchomienie zarówno linków płatnych jak i pozycjonowania. Dzięki SEM, czyli SEO (pozycjonowanie) oraz PPC (linki sponsorowane) dotrzemy do najszerszego grona użytkowników. Pozycjonowanie słów najbardziej popularnych i najdroższych oraz optymalizacja dlugiego ogona w połączeniu z linkami sponsorowanymi na wiele średnio obleganych fraz pozwolą na najbardziej efektywną promocję naszej strony, produktów czy usług w wyszukiwarkach.
Google Ad Planner, czyli statystyki konkurencji dla wszysktich
Google Ad Planner to w założeniu bezpłatne narzędzie do planowania kampanii reklamowych w internecie, ale przy okazji także bardzo dobre narzędzie do porównania podstawowych statystyk konkurencji
Skąd Ad Planner pobiera dane
Większość danych jest zbierane z Google Analytics. Ci, którzy zgodzili się na udostępnienie swoich danych firmom trzecim dostarczają dokładnych informacji o swoim rzeczywistym ruchu na stronie. Prawdopodobnie jednak dane są uśredniane i to co możemy zobaczyć w Ad Planner to z pewnością średnia wartość miesięczna z przełomu kilku miesięcy.
Jak czytać dane o witrynach w Ad Planner
Wersja dla polskich witryn jest jeszcze mocno okrojona, ale jest już możliwe zbieranie informacji wg podziału na województwa, słowa kluczowe, lub poprzez podanie adresu strony internetowej. W ostatnim przypadku wyświetlone zostanie informacje o zbliżonych tematycznie stronach. Można przejrzeć ilość użytkowników w miesiącu, a także liczbę odłon jaką generują strony w ciągu miesiąca. To już bardzo dużo i na podstawie tych danych można określić pozycję naszej strony na rynku.
Podsumowanie
Oczywiście na dostępne informacje trzeba patrzyć z małym dystansem, ponieważ nieznacznie mogą one się różnić od danych rzeczywistych, jednakże można się spotkać z informacjami od właścicieli popularnych witryn, że dane na temat ich stron były rzetelne. Dla wielu z Was dane statystyczne dostępne w Ad Planner mogą posłużyć do porównywania swojej strony z witryną konkurencyjnymi, ale także posłużyć jako niezbędne źródło informacji przy planowaniu przyszłych podobnych przedsięwzięć i tworzeniu biznesplanu.
- Start
- poprz.
- 1
- 2
- nast.
- Zakończenie