Prowadzenie efektywnej kampanii Adwords, w szczególności jej optymalizacja oraz maksymalizacja zwrotu z inwestycji, jest trudnym i pracochłonnym procesem. Profesjonalne kampanie Google Adwords wymagają specjalistycznej wiedzy popartej doświadczeniem oraz znajomością wyszukiwarki Google.
Jak prowadzimy kampanie Adwords
Kampanie Adwords wymagają solidnego przygotowania. Aby kampania była efektywna, linki sponsorowane muszą charakteryzować się dużą klikalnością (CTR) oraz być odpowiednio dopasowane do zainteresowań użytkownika czyli treści zapytania do Google.
Badanie rynku i konkurencji, a Kampanie Google Adwords
Przed przystąpieniem do stworzenia kampanii Google niezbędne jest poznanie najbliższej konkurencji. W szczególności badamy słowa kluczowe na jakie widać linki konkurencji oraz popularność danych fraz na podstawie ilości reklam na dane zapytanie.
Dodatkowo badaniu należy poddać, samą treść reklam oraz strony docelowe "landing pages". To da nam obraz istotności poszczególnych elementów oraz pozwoli określić jakie zmiany na stronie należy wprowadzić, aby usprawnić naszą ofertę.
Zlokalizowanie przewagi konkurencyjnej
Po dokonaniu analizy konkurencji należy sprecyzować w czym nasza oferta jest lepsza i co należy wyeksponować, aby pokonać konkurencję. Warto tutaj określić wagi poszczególnych cech oferty i wyraźnie zaznaczyć, co jest najważniejsze dla naszych klientów.
Dodatkowo na tym etapie szukamy nisz, które w przyszłości mogą być bardzo korzystne dla nas pod kątem kosztów ogólnych prowadzenia kampanii Adwords.
Dobór słów kluczowych
Po zebraniu słów kluczowych konkurencji oraz sprecyzowaniu naszej oferty, dobieramy te słowa, które najlepiej odpowiadają naszej ofercie oraz są relatywnie tanie w stosunku do słów bardzo konkurencyjnych.
Na tym etapie poszukujemy także dodatkowych niszowych wyrażeń, które będą tanie (niska konkurencyjność) i dzięki którym osiągniemy wyższe CTR dla całej kampanii. Po określeniu wszystkich fraz kluczowych, należy je umieścić w grupach reklam dla których będą tworzone teksty reklamowe.
Tekst reklamowy
Treść naszej reklamy jest niezwykle istotna dla powodzenia całej kampanii. Niezwykle ważne jest odpowiednie dobranie odpowiedniego tytułu linki reklamowego dla poszczególnych fraz kluczowych i grup reklam. Od treści reklamy zależeć będzie wynik jakości oraz CTR.
W opisie linku reklamowego należy zamieszczać zachęcenie do akcji czy też podać informacje o promocji. Naturalnie nie zapominamy o słowie kluczowym w opisie boksy reklamowego Ostatnią częścią naszej reklamy sponsorowanej jest adres witryny. Najczęściej stosuje się nazwę domeny wraz z podaniem słowa kluczowego po adresie. Dzięki takiemu zabiegowi klient jest przekonany, że nie trafi na stronę główną, ale do szczegółowego opisu produktu czy usługi którą jest zainteresowany. Naturalnie to wpłynie na podwyższenie CTR.
Landing Page
Strona docelowa jest bardzo istotnym czynnikiem w punktu widzenia powodzenie kampanii. Osiągając wysoki CTR i optymalizując koszty przyciągniemy na naszą stronę wielu potencjalnych klientów, ale decyzja o skorzystaniu z naszej oferty jest zależna od strony docelowej. Dlatego też warto, aby landing page była stroną dokładnie odpowiadającą na zapytania klientów.
Do tego celu warto tworzyć osobne strony dla różnych grup reklam. Co więcej, strony docelowe z kampanii Adwords powinny nie być zaindeksowane przez Google, aby lepiej i dokładniej mierzyć zwrot z inwestycji w kampanię Google Adwords.
Uruchomienie Kampanii Google Adwords
Po bardzo dobrze skonstruowanej stronie oraz odpowiedniemu dobraniu fraz kluczowych i treści reklam nasza kampania Google Adwords jest przygotowana do uruchomienia.
W początkowej fazie kampanii ustawiamy wyższe stawki za kliknięcie. Dzięki temu otrzymamy wysoki CTR co przełoży się w dużej mierze na współczynnik jakości i w dalszym etapie pozwoli na znacznie obniżenie stawek przy zachowaniu wysokich pozycji naszych reklam.
Monitorowanie kampanii Adwords
Ostatni etap jest właściwym prowadzeniem kampanii. Stały monitoring pozwoli utrzymać nasze kampanie Adwords na najwyższym poziomie. Ten etap polega nie tylko na wycofywaniu nieopłacalnych słów kluczowych, ale tutaj powtarza się każdy element kampanii. Tutaj następuje stałe obserwowanie ruchów konkurencji, poszukiwanie nowych fraz kluczowych, optymalizacja tekstów reklamowych oraz testowanie różnych wersji landing page w celu maksymalizacji skuteczności i zwiększania CR - Conversion Rate.