Usługa Google Analytics jest narzędziem nie tylko statystycznym, ale również jest podstawą analityki internetowej. Pozwala lepiej zrozumieć zachowania użytkowników, mierzyć transakcje e-commerce, ścieżki konwersji itp.
Można śmiało podstawić tezę, że Google Analitics jest obecnie najlepszym narzędziem statystycznym. Nic więc dziwnego, że jest to usługa bardzo popularna na całym świecie. Niedawno w3techs opublikowało bardzo ciekawą infografikę obrazującą jak dużym powodzeniem cieszy się ta usługa na całym świecie. Okazuje się, że ponad 55% wszystkich stron na całym świecie korzysta z Google Analytics i aż 81,5% wszystkich stron, które mają wdrożone narzędzia statystyczne, ma zainstalowany skrypt Analytics na swojej stronie.
Polacy (71,5%) plasują się powyżej średniej europejskiej, która wynosi 61,8%. Warto jednak zaznaczyć, że zdecydowanie wynik krajów europejskich zaniża Rosja (43,7%) oraz Niemcy (51,2%). Usługa Analytics największą popularnością cieszy się w Macedonii (83,3%), Serbii (81,6%) oraz na Litwie (81,5%).
Jeżeli chodzi o końcówki domen, to liderami są .travel, .coop, .jobs – z pewnością ze względu na fakt, że są to stosunkowo młode rozszerzenia.