Najnowszy wpis

dude.pl na Facebooku

Blog

Wpisy z kategorii: Marketing internetowy

Kampanie Google Adwords

piątek, 16 lipiec 2010 Dodał: Artur

Prowadzenie efektywnej kampanii Adwords, w szczególności jej optymalizacja oraz maksymalizacja zwrotu z inwestycji, jest trudnym i pracochłonnym procesem. Profesjonalne kampanie Google Adwords wymagają specjalistycznej wiedzy popartej doświadczeniem oraz znajomością wyszukiwarki Google.

Jak prowadzimy kampanie Adwords

Kampanie Adwords wymagają solidnego przygotowania. Aby kampania była efektywna, linki sponsorowane muszą charakteryzować się dużą klikalnością (CTR) oraz być odpowiednio dopasowane do zainteresowań użytkownika czyli treści zapytania do Google.

Badanie rynku i konkurencji, a Kampanie Google Adwords

Przed przystąpieniem do stworzenia kampanii Google niezbędne jest poznanie najbliższej konkurencji. W szczególności badamy słowa kluczowe na jakie widać linki konkurencji oraz popularność danych fraz na podstawie ilości reklam na dane zapytanie.
Dodatkowo badaniu należy poddać, samą treść reklam oraz strony docelowe "landing pages". To da nam obraz istotności poszczególnych elementów oraz pozwoli określić jakie zmiany na stronie należy wprowadzić, aby usprawnić naszą ofertę.

Zlokalizowanie przewagi konkurencyjnej

Po dokonaniu analizy konkurencji należy sprecyzować w czym nasza oferta jest lepsza i co należy wyeksponować, aby pokonać konkurencję. Warto tutaj określić wagi poszczególnych cech oferty i wyraźnie zaznaczyć, co jest najważniejsze dla naszych klientów.
Dodatkowo na tym etapie szukamy nisz, które w przyszłości mogą być bardzo korzystne dla nas pod kątem kosztów ogólnych prowadzenia kampanii Adwords.

Dobór słów kluczowych

Po zebraniu słów kluczowych konkurencji oraz sprecyzowaniu naszej oferty, dobieramy te słowa, które najlepiej odpowiadają naszej ofercie oraz są relatywnie tanie w stosunku do słów bardzo konkurencyjnych.
Na tym etapie poszukujemy także dodatkowych niszowych wyrażeń, które będą tanie (niska konkurencyjność) i dzięki którym osiągniemy wyższe CTR dla całej kampanii. Po określeniu wszystkich fraz kluczowych, należy je umieścić w grupach reklam dla których będą tworzone teksty reklamowe.

Tekst reklamowy

Treść naszej reklamy jest niezwykle istotna dla powodzenia całej kampanii. Niezwykle ważne jest odpowiednie dobranie odpowiedniego tytułu linki reklamowego dla poszczególnych fraz kluczowych i grup reklam. Od treści reklamy zależeć będzie wynik jakości oraz CTR.
W opisie linku reklamowego należy zamieszczać zachęcenie do akcji czy też podać informacje o promocji. Naturalnie nie zapominamy o słowie kluczowym w opisie boksy reklamowego Ostatnią częścią naszej reklamy sponsorowanej jest adres witryny. Najczęściej stosuje się nazwę domeny wraz z podaniem słowa kluczowego po adresie. Dzięki takiemu zabiegowi klient jest przekonany, że nie trafi na stronę główną, ale do szczegółowego opisu produktu czy usługi którą jest zainteresowany. Naturalnie to wpłynie na podwyższenie CTR.

Landing Page

Strona docelowa jest bardzo istotnym czynnikiem w punktu widzenia powodzenie kampanii. Osiągając wysoki CTR i optymalizując koszty przyciągniemy na naszą stronę wielu potencjalnych klientów, ale decyzja o skorzystaniu z naszej oferty jest zależna od strony docelowej. Dlatego też warto, aby landing page była stroną dokładnie odpowiadającą na zapytania klientów.
Do tego celu warto tworzyć osobne strony dla różnych grup reklam. Co więcej, strony docelowe z kampanii Adwords powinny nie być zaindeksowane przez Google, aby lepiej i dokładniej mierzyć zwrot z inwestycji w kampanię Google Adwords.

Uruchomienie Kampanii Google Adwords

Po bardzo dobrze skonstruowanej stronie oraz odpowiedniemu dobraniu fraz kluczowych i treści reklam nasza kampania Google Adwords jest przygotowana do uruchomienia.
W początkowej fazie kampanii ustawiamy wyższe stawki za kliknięcie. Dzięki temu otrzymamy wysoki CTR co przełoży się w dużej mierze na współczynnik jakości i w dalszym etapie pozwoli na znacznie obniżenie stawek przy zachowaniu wysokich pozycji naszych reklam.

Monitorowanie kampanii Adwords

Ostatni etap jest właściwym prowadzeniem kampanii. Stały monitoring pozwoli utrzymać nasze kampanie Adwords na najwyższym poziomie. Ten etap polega nie tylko na wycofywaniu nieopłacalnych słów kluczowych, ale tutaj powtarza się każdy element kampanii. Tutaj następuje stałe obserwowanie ruchów konkurencji, poszukiwanie nowych fraz kluczowych, optymalizacja tekstów reklamowych oraz testowanie różnych wersji landing page w celu maksymalizacji skuteczności i zwiększania CR - Conversion Rate.

Reklama w Google

piątek, 16 lipiec 2010 Dodał: Artur

Czy warto reklamować się w Google Adwords?

Odpowiedź dla wielu z nas jest jedna: TAK. I ona jak najbardziej słuszna. Obecnie prawie każda firma, która chce zaistnieć w Internecie zaczyna od Google (część zaczyna jeszcze na Allegro). Google jest absolutnym monopolistą jeśli chodzi o wyszukiwarki internetowe w Polsce. Szacuje się, że jest to już nawet 98%. Liczba ta wynika z dużej sieci partnerskiej, która korzysta z Google dla wyszukiwań internetu (Onet, Interia, Gazeta itp).

Różne badana podają także, że dziennie Polacy wysyłają 46 milionów zapytań do Google.

Ponadto atrakcyjne modele rozliczeń, czyli płatność tylko za kliknięcia, powodują, że linki sponsorowane w Google są najczęściej, obok pozycjonowania, wybieraną formą reklamy internetowej.

Reklama w Google Adwords pod pełną kontrolą

Największą zaletą reklamy w Google, jest możliwość optymalnego inwestowania w kampanie Adwords. W przeciwieństwie po pozycjonowania, reklam bannerówych, displayowych i innych - Google Adwords można w każdej chwili zawiesić, wznowić, zmieniać budżet, słowa kluczowe, zasięg, stawki za kliknięcie i wiele innych.
Ponadto dzięki zaawansowanym statystykom Google Analytics nasze kampanie Adwords, ale też pozycjonowanie jest doskonale mierzalne i pozwala bardzo precyzyjnie określać zwrot z inwestycji.

Jeżeli w dalszym ciągu nie jesteś przekonany o tym, że reklama w Google Adwords jest wysoce skuteczna skorzystaj z naszej promocji o otrzymaj kupon Adwords na próbną kampanię.

Jak osiągnąć wynik jakości 10/10 w Google Adwords

środa, 13 styczeń 2010 Dodał: Artur

Wysoki wynik jakości reklam w Google Adwords powoduje wyświetlanie reklam na wyższej pozycji przy jednoczesnym niższym koszcie za kliknięcie.

Quality Score jaki może osiągnąć dana reklama na dane słowo kluczowe mieści się w przedziale o 1 do 10. Zatem wynik jakości 10/10 jest najlepszym możliwym do osiągnięcia wynikiem i wystawcy reklam dążą do jego osiągnięcia.

Istnieje kilka sprawdzonych czynników decydujących o tym, że nasze linki sponsorowane znajdą się wyżej od innych reklam przy tej samej stawce za kliknięcie:

  • CTR - wynik jakości opiera się w dużym stopniu o współczynnik klikalności w naszą reklamę. Jest to wynik oparty o historię konta. Mówi się o tym, że CTR na poziomie 20% i wyższym bardzo dobrze wpływa na podwyższenie wyniku jakości.
  • Dokładne dopasowanie słów kluczowych - w przeciwieństwie do dopasowań przybliżonych, jest znacznie bardziej dokładniejsze, a tym samym lepiej odzwierciedla nasz link sponsorowany
  • Słowo kluczowe w tytule strony oraz w meta tagach: keyword i description, dosyć istotne jest aby słowo z zapytania pojawiło się w meta tagach możliwie na samym początku
  • Słowa kluczowe w kampanii pogrupowane w grupy reklam
  • Słowo kluczowe pojawiające się lub nie pojawiające się w tekście strony (co do tego punktu są kontrowersje oraz różne wyniki i warto przetestować układ, kiedy słowo kluczowe nie pojawia w treści strony)
  • Tematyczna strona "landing page", ściśle związana z tematyką strony oraz słowem kluczowym

Możliwe jest również otrzymanie wyniku jakości dla nowych kampanii, jednakże jest to znacznie trudniejsze ze względu na brak historii, a tym samym brak wskaźnika CTR, od którego w dużym stopniu zależy wynik jakości.
W przypadku nowych kont wynik na poziomie 8/10 lub 9/10 jest doskonałym rezultatem. W przypadku wyników gorszych, oznaczanych przez Google Adwords jako OK. (od 5-7), można poprzez odpowiednią optymalizację treści reklamy, dopasowań oraz słów kluczowych na stronie podnieść Quality Score do poziomy GREAT czyli przynajmniej 8/10.